jul

4 Tips til at øge julesalget i din netbutik

Så står julen for døren, det betyder at vi alle sammen skal ud og købe en masse julegaver iført vores yndlingsjulesweater, de seneste år er flere og flere begyndt at handle online og dermed undgår de juleræset ude i de danske byer. Sidste år steg julesalget med 9% i perioden 23 november til 13 december i forhold til året før. Alt peger på at vi kommer til at se en stigning der er ligeså stor i år. Meget tyder også på at årets største handelsdag på nettet igen bliver black friday. I denne artikel giver vi dig et par gode tips til hvordan du kan øge salget kraftigt i din netbutik mens det juleshoppingen står på.

Julestemning

Julen er en stemningsfuld tid, den stemning skal du trække med ind i din webshop, det kan gøre på mange måder, men det kan eksempelvis være ved at ændre farverne, have lidt sne i baggrunden, hvis du har en online chat funktion, så tag et billed af personerne som driver supporten med nissehuer på og hvis i holder af julen og er klar til at hjælpe.

Brug nyhedsbreve

Brug af nyhedsbreve er rigtig effektivt, det er helt klart noget du skal benytte dig kraftigt af her i julen. Det kan gøres på mange måder, mange har en lille julekalender hvor de dagligt sender tilbud ud, andre giver gode råd og meget mere. Sørg for at brug nyhedsbreve, link til dine produkter og lad folk vide du eksisterer og at de bør handle hos dig. Hvis du ikke selv har ordnet årets julegaver, så find ideer og inspiration på henholdsvist Gaven-til-ham.dk og Gaven-til-hende.dk

Køb annoncer

Hvis du gerne vil booste dit salg, så er det en rigtig god ide at købe annoncer og trafik på nettet, det kan være alt fra de to mest populærer Facebook og Google, men også steder som instagram og twitter kan være effektivt, så find eventuelt nogen som er eksperter i at opsætte reklamer og lad dem klarer arbejdet. Sæt et budget af til hvor meget du vil bruge på annoncering og regn på hvad du kan tåle at betale for hvert enkelt salg eller klik der genereres.

Brug sociale medier

De sociale medier er kommet for at blive, i de første par år troede mange ikke på at facebook kunne fungere som salgskanal og at folk ikke kom på facebook for at handle. Det gør de heller ikke, men facebook har rigtig meget data på alle personer og du kan der med ramme fuldstændigt den målgruppe som du ønsker. Du kan ikke forvente helt samme konvertering på facebook som med google adwords, til gengæld kan du forvente langt billigere klik priser og en masse trafik til din butik.

Tags :
21/11/2016